2014年5月13日 星期二

The Dumped Girl Who Leaped Through Time

穿越時空的廢棄少女

機械娘 メカ少女 アンドロイド
メカバレ 機能停止 バラバラ 解体 修理 改造 メンテナンス 組み立て

    This is a story of a robot girl's self-searching, please enjoy ;)
    這是個曾經無憂無慮地自認為是青春少女的機器人自我探索的故事,請觀賞;)

    Shu-Fen is a famous robot physicist. Because of her new theory of time-space structure, she won the Nobel Prize. She even invented the time machine-- though till now it just can send consciousness back. Her closest friend Bob is another physicist. One day he spoke out his love Shu-Fen. However, Shu-Fen didn't say yes or no, she just invited Bob to her home. They would have a time travel that night---
    淑芬是有名的機器人物理學家.她發展出時空架構的新理論,還因此得了諾貝爾獎.淑芬甚至發明了時光機-- 雖然目前只能送意識回到過去.她的好朋友豹伯也是物理學家.他對淑芬的物理研究成果佩服不已,而且深深地受到淑芬超卓心智的吸引--即使那是人造的.豹伯對淑芬的好感漸漸轉為迷戀,他感覺到淑芬近於完美的心靈中,有著脆弱的角落.豹伯想保護淑芬,有一天他向淑芬告白,表達對她的愛.淑芬並沒有表示接不接受豹伯的愛,她只是邀請豹伯到她家.當晚,他們將會有著人類首次的時光旅行---

    "Hey, Bob. Say, why do you love me?"
    "Er, well, I love all of you. If I have to specify it, I will say I'm impressed by your mind. You have such an amazing mind. Just talking with you can make me feel excited. Oh, your creativity, your intellect, your great understanding of this world! Not only love you, I also admire you, respect you! You are my Muses!"
    "My mind? But I am a robot. This mind loved by you is... artificial."
    "What about artificial or not? I don't care! I just know there is a physicist named Shu-Fen, she is one of those greatest thinkers!"
    "Oh, thank you, Bob. Thank you for valuing me so much... It's really touching my heart-- if I have one, haha. Now I will bring you back to understand me more. Let's visit the poor girl."
    "豹伯,認真地告訴我,為什麼你愛我?"
    "呃,好的...很不好說,我愛妳的全部.沒有所謂的優缺點,我就是愛妳這個人,這個存在.硬要說的話,我深深地受到妳那獨特又美好的心智所吸引.那是多麼地令人驚奇啊!光是與妳交談,就能讓我感到興奮,彷彿向暢遊宇宙般刺激.呵,妳的創造力,妳的聰明才智,妳對這個世界的深刻了解,美一樣都如此美好!說實在的,我何止愛上妳,我還讚賞妳,尊敬妳!淑芬,妳即是我的謬思!妳的心靈是閃耀著無窮光芒的寶物!"
    "我的心靈?哈,我是個機器人噢.謝謝你,不過被你愛著的心靈是個...人造品."
    "那又如何?對一個講究理性的物理學家而言,人造非人造,與這心靈的美好又何干?我只知道這位名為淑芬的物理學家,足以名列史上最偉大的思考者!"
    "啊...豹伯,謝謝你.你這麼珍愛我的心靈, 完全不帶歧視.你真的感動了我的心--如果我的是真的話,哈哈...抱歉,豹伯,我不是要故意這麼說.好了,現在我可以放心帶你回到過去,來更深入地了解我.讓我們去拜訪那位可憐的女孩吧!"

-----------------------time traveling-----------------------
-----------------------少女穿越中-----------------------

    "Where are we? A basement?"
    "Yeah. Bob, I will let you see the fragile part of me. I have struggled hard to develop my mind from that time, I want to complete myself. However, there still exists a hole, a big and deep hole in my heart. Creativity, intellect, knowledge, physics, nothing can fill up that hole. See, there is a dismantled girl, have you seen her?"
    "Oh my...! What's that!? Hum? That's... that's YOU!?"
    "啊...到了嗎?淑芬,這裡是哪?好像是...地下室?"
    "是啊.豹伯,你是我最信賴的人,我將給你看我最脆弱的部份.從那時候起,我盡力掙扎,才慢慢地建立回原本已破碎的心,但還是不完整.我心中仍存在既深且大的洞.無論是創造力,聰明才智,知識還是物理學,都不足以填補那個洞.豹伯,我知道你有察覺到我心上的裂痕,沒錯吧?"
    "嗯,淑芬...我..."
    "你對我果然是全心全意呢,能遇到你真好.太好了,我可以把自己交給你,讓你把被拆碎的我組合回去.看,那邊有個被拆散的女孩子,看到沒?"
    "喔有...噢,天哪!那是...淑芬,那不就是妳嗎!?"



    "Yes, she was me-- twelve years ago. Her grandfather built her to replace the dead granddaughter. This poor girl didn't know anything about her truth, she enjoyed her happy time as a normal day by day. Sometimes she quarreled with her brother, sometimes she played cute to her boyfriend, sometimes she went shopping with her female friends, and... sometimes she buttered her grandfather up, haha. What a splendid old time!"
    "... I..."
    "However, her grandfather Kuo Tai-Ming finally died. Her brother didn't want this sister, he was afraid of sharing the inheritance with her. When this poor girl was taking her auto maintenance, he entered the lab and turned off the power, then he brought his sister's denergized parts to a warehouse..."
    "Kuo Tai-Ming? Isn't he the legendary trillionaire!?"
    "是,那就是我,十二年前的我.女孩的祖父製造她,來取代意外死亡的孫女.這可憐的丫頭不知道真相,還以為自己是真正的孫女,日復一日地享受著屬於青春女孩的幸福生活.有時她和哥哥拌嘴,有時在男友面前裝可愛,有時和朋友們去逛街,一起享受下午茶,有時候...向愛她的爺爺撒嬌,討零用錢花,哈哈哈...那是一段多麼美好的時光啊."
    "淑芬...我..."
    "不過呢,女孩的爺爺郭泰明,抵抗不了歲月的無情,還是去世了.女孩很傷心,但更悲傷的在後頭.女孩平常很照顧她的哥哥,怕會被分走財產,不要這個妹妹了.當女孩睡著後, 她的身體管理系統會接手,在她沒意識到的情況下, 進實驗室進行自動維護.她哥哥趁這機會,闖進實驗室關掉電源,接著把女孩失能的身體部位,一個一個地丟進倉庫..."
    "等等,郭泰明?是那個傳奇富翁嗎!?"

    "You are right. The poor girl's backup power was activated because of improper shutting operation of her body. She awoke from a deep sleep. In the dirty warehouse, she as scared to see her disassembled body parts. She found that she wasn't a real girl; she was composed of mechanical parts and electronic devices! What a bad joke!"
    "Bob, that's why I always try my best to create time machine. I want to heal over this poor girl's broken heart from the beginning. I will keep on improving my time machine so that I can really come back here one day. I will take her parts away before her awaking, and then modify her. I will build a new family for her, she will have robot grandfather and brother. I will supervise her system-- it's a piece of cake since she is previous me. She will never find she is a robot. Finally, another me will be formed to replace this me, and this me will vanish at the end."
    "你啊...光注意這點.沒錯啦,就是他啦,唉~ 可憐女孩的哥哥不知道她身上有緊急備用電源,此刻備用電源因女孩身體部位的不當操作自動啟動.女孩從深眠中醒來;對她而言,她應該還在寢室裡,爲爺爺的死哭著睡著,哪知下一刻,她的世界全變了樣.在髒亂的倉庫中,她極其驚恐地看著自己分離的肢體,發現自己不是真正的女孩子,原來是一些機械和電子零件的組合!這是個多麼殘酷的玩笑!她...嗚...太慘了,實在太慘了...女孩的身體部位和運作系統,還被錯誤的程序中止所害,彼此運作喪失了一致性,甚至互相干擾.機器女孩的系統與人工心靈,被錯誤運轉至面全非,讓女孩'享受'到難以想像的自我邏輯矛盾.後來女孩軟硬體的各部位雖漸漸地同步,把女孩的自我重新統整,但還是留下了許多細碎的裂痕.這個機器女孩,就是在爺爺死去和被哥哥丟棄的雙重悲傷,與自我及心智的運作裂痕下,渡過接下來的十二年."
    "豹伯,這就是我努力開發時光機的原因.我想回到當時,從一開始就治癒女孩的破碎心靈.我會繼續改良時光機,讓我能真的回來.屆時,我將帶走她的部位,好好改良她,讓她什麼異狀,都察覺不到.我還會幫她造一個溫暖的新家庭,她會與機械人爺爺及哥哥,一起共渡美好的人生.我會監控好她的系統,畢竟她是之前的我,這很簡單.她不再會發現自己是機器人.最後,另一個我會形成,取代這個我,而這個我會消失.豹伯,對不起.如果我成功了,你珍視的心靈將不存在..."

    "Shu-Fen, if this is your wish, then I vow to try my best to invent the real time machine earlier than you! I will come to heal the heart of previous you with love. Oh, that means I have to study robotics. Well, I will fight! I will show you, even you know yourself as a robot, your heart still won't be hurt! Maybe I am not as smart as you, but don't look down a man's will! You will get your happiness, I promise!"
    "Well, it looks that you are determined. Let's contest for our goals from now on. And, I have to say thank you again, my dearest Bob."
    "淑芬...如果這是妳的心願,我發誓會盡力在妳之前,建造真正的時光機!我會回來,以愛治癒之前的妳的心.啊...對,那表示我還得學機械人工程學.好!我要加油!我會證明給妳看,就算妳知道自己是機器人,妳的心也不會受傷害!喔~我不只會治好妳,讓妳從那一刻起幸福至今,還會讓妳仍然有能與目前相比擬的心智!來比賽吧!或許我不如妳聰明,但可別小看了男人的意志!看看是我還是妳,會決定機械女孩郭淑芬走的路!"
    "看來你是下定決心了...哈哈,這比賽好奇怪啊.好啊,就讓我們為各自的目的競爭吧.還有,我還是想再次謝謝你,我最親愛的豹伯.如果你成功,把自己交給你,也很不錯!"

沒有留言:

張貼留言