2014年5月28日 星期三

Chubby Bot Xiao-Fei II
我的可愛肉肉機娘 II

機械娘 メカ少女 アンドロイド
メカバレ 機能停止 バラバラ 解体 修理 改造 メンテナンス 組み立て
Episode 2 第二話

    It let me recall the school carnival last year. Xiao-Fei performed a specical single drama-- well, at least I didn't find another actor on the cast. In that show, she split herself into two. One had the head and was connected to the legs with a machine; another one had the torso with lifelike metallic things stretched out of cross-sections. Xiao-Fei had a dialogue with herself on the stage, she wanted to find the answer of the arcane question "What am I?" behind the conflict of selves. Finally, the head one hugged the torso one, but they still couldn't reconstruct the identity. They dismantled each one gently and sadly. After those foreign matters were all torn off, Xiao-Fei's original body parts were scattering on the stage. The show was way too shocking, and nobody knew how Xiao-Fei did that.
    小肥奇怪的發明,勾起我的回憶.在我們去年的學園祭中,小肥表演了很特殊的單人舞台劇--我可沒在演員名單中看到其他人.那場表演中,小肥把她自己分成了兩個.一個有原來的頭,和兩腿間以奇怪的機器連接;另一個有小肥的軀體,宛如機械的詭異的金屬物活生生地從截面長出.小肥讓這兩個自己在舞台上對話,試圖藉由自我對自我的矛盾與衝突,尋求"我是何物?"這問題的解答.
結局中,有著頭的小肥與有著軀體的小肥互相擁抱,表現出對自我矛盾的妥協,卻仍然無法再行建構出一致而完整的唯一身份.兩個小肥溫柔而悲傷地,幫彼此解體,拆下對方身上的異物,卻也使對方由假造的個體,變成了非個體的斷片.最後,當異物都拆光時,分屬兩邊的小肥肢體,仍無法結合,散落在舞台上.這場表演造成了大轟動,觀眾都被小肥震撼了,驚訝地說不出話.之後小肥的舞台戲在學校被討論了好久,但還是沒人知道,她怎麼辦到的.


    After the show, Xiao-Fei cried her heart out. She said that it's painful to be robot if your ego doesn't belong to yourself.
    記得表演結束後,我去後台看小肥.她哭得好激動,彷彿撕心裂肺.她還解釋,如果你像機器人般,你的自我不屬於你,那種莫名其妙的自我疏離,很痛苦.

    "But you are not a robot," I said," and no bot will have such a genius mind and sensitive soul like yours."
    "How do you know that?" she replied.
    Haha, just as expected, she is really a weirdo, a weirdo I love...
    "好啦,表演歸表演,妳又不是真的機器人,"我說,"也沒機器人像妳這麼天才的啦!還能有顆這麼多愁善感的心..."
    "你又怎麼知道我不是?"小肥反問.
    哈哈,跟我想的一樣,她還真是個怪咖,一個我超愛的怪咖...

    Later on Xiao-Fei was absent for a week. She said that was because of the punishment for her overdone deed. Who has the right to punish her? She didn't want to explain that too much.
    後來小肥翹了整個禮拜的課.我猜是她表演到心力耗盡,但她說那是因為她做的太過份而被懲罰.又來了,誰能懲罰她啊?不過小肥沒有進一步解釋.

Episode 3 第三話

    Recently I heard some of Xiao-Fei's murmurs--
    "Ridiculous, I don't have permission to access my own body now...Gosh."
    "I am not owned by myself after all. Cleaver? Wise? Elegant? Ha, what a joke. Even my mind is not mine."
    "Well. If I was set to be banned to contact my components, then I shall find a way to make my body forced to be opened by occasional events..."
    Well, what did she mean? Those contents are metaphysics for me.
    最近常聽到小肥在自言自語--
    "莫名其妙,我竟然無權存取我自己的身體...唉."
    "畢竟我並不是被自己所擁有...聰明?有智慧?優雅?哈哈,真好笑.連我的心智都不屬於我了,有什麼好說的?"
    "好吧.如果我已被取消接觸我的部件的權限,那該找個意外事故,迫使我的身體打開..."
    唔,誰能告訴我,她到底在說啥?形上學嗎?真搞不懂.

---------------------Several days later---------------------
---------------------數日後---------------------

    "A-So! A triumph!" Xiao-Fei walks toward me with a wide smile, "See!"
    "Eh? What are you...Wow!"
    Xiao-Fei fingers scars on her neck and thigh to me, "Hehehe, I made it!"
    "阿瘦!大成功!"小肥走向我,臉上掛著大大的笑容,"你看!"
    "嗯?妳是說...哇咧!"
    小肥指著她脖子與大腿上的傷口,說:"嘻嘻嘻,我終於辦到了!"


    "You made it? What a fetish... But those scars appear somehow strange..." I try to watch them distinctly.
    "Hey! Don't be too close!" Xiao-Fei covers her scars again, " That will be a sexual harassment!"
    "Well, I stand back, all right?"
    "A-So, I have a request. Would you help me? I can only count on you!"
    "Sure, I will do anything you need me to do."
    "Thank you a lot... Can you come to here tonight?" She hands a scrap of paper to me.
    "What? 25.xxxxxx, 121.xxxxxx?"
    "GPS you know," she winks at me, "See you tonight!"
    ......She is really freak, right?
    "妳辦到了?這算啥怪癖...噢,那些傷口看起來頗怪..."我試著看清楚點.
    "嘿!別太靠近我!"小肥遮住她的傷口,"告你性騷擾喔."
    "性騷擾咧...好好,我站回去,可以吧?"
    "嘻,謝啦,阿瘦.有件事我想拜託你,你可以幫我嗎?我只能依靠你."
    "當然啊.只要是妳,什麼忙我都幫."
    "太感謝你了!今天晚上,你可以到這地點嗎?"她遞給我一小片紙.
    "這啥?25.xxxxxx, 121.xxxxxx?"
    "GPS座標啊,會用吧,"她向我眨眼,"那今晚再見囉!"
    ....她到底在打什麼主意?約會?不像啊.小肥實在有夠怪,沒錯吧?

沒有留言:

張貼留言