2014年5月26日 星期一

Cheongsam Girl

旗袍女孩

機械娘 メカ少女 アンドロイド
メカバレ 機能停止 バラバラ 解体 修理 改造 メンテナンス 組み立て
    One day, I walked on the street. Soon I saw a charming girl dressed in cheongsam squatting down on the ground.
    某天我走在街上,突然看到一個穿著旗袍的美女,無助地蹲在地上.


    "Hello," I said. "What's up with you?"
    The girl stared at me like a helpless kitty, "Good morning, sir. I broke my left ankle when I tried to rescue a little cat..."
    "Oh, you are such a kind girl. Please let me help you. Can I carry you on my back and take you to your home?"
    "妳好.怎麼了呀?"我問道.
    女孩像小動物般地望著我,說:"早安,這位先生.我在試圖救一隻小貓時,損壞了我的左腳腳踝..."
    "噢,你真是個善良的好女孩.請讓我有機會幫妳.我有這個榮幸背妳回家嗎?"

    "Thank you,sir.But..." She showed her broken ankle to me. "As you see,I am a robot. It's not proper to let human like you to serve me..."
    I steped to her and grabbed her broken ankle. "Ah..." She murmured.
    "See, your transmission shaft was damaged," I said. "I already knew what you are. But who cares? You need my help, that's all."
    "先生,感謝你,但是..."女孩展現她腳踝上的傷口讓我看."如你所見,我只是個機器人.你是人類,讓人類這樣服務機器人,是不太恰當的..."
    我走向她,握住她受損的腳踝."啊..."女孩略為驚訝地呢喃著.
    "看,妳的足部傳動軸損壞了,"我接著說,"我早就看出來妳是機器人.那又怎樣?妳需要我的幫忙,這就夠啦."

    I removed the cap of ankle joint, then detached the left foot. "Ouch..." She looks a bit confused and embarrassed.
    "As the damaged part of you was removed, You shall feel better," I explained as handing her the feet. "Okay! Now let's come home!"
    She held her left feet with both hands, and smiled to me. "I am moved, sir. You are so gentle. If I am a real girl, I will marry you definitely!"
    拿下她的踝關節蓋後,我拆解下她的左腳掌."噢..."她看起來有點困惑,也有點害羞.
    "如果把妳受傷的部分取下來,妳應該會感到舒服點."我邊解釋,邊把她的腳掌遞給她,接著說:"處理完啦!我來帶妳回家吧!"
    她以雙手小心翼翼地拿著她的左腳,向我微笑,說:"先生,我好感動.你真是溫柔.如果我是真正的女孩,一定會嫁給你!"

沒有留言:

張貼留言