2014年5月27日 星期二

Chubby Bot Xiao-Fei Part I
我的可愛肉肉機娘 I

機械娘 メカ少女 アンドロイド
メカバレ 機能停止 バラバラ 解体 修理 改造 メンテナンス 組み立て
Prelude 序章

    My angel is staring at me. I know she is angry.
    我的天使瞪著我,我知道她正在生氣.

    "Well well well, dear A-So, my honorable master..." She speaks, "Now you own me. As your property, you can do what you want to do with my body, I know."
    "My dear, I have tried my best. I admit I am not that capable..." I explain.
    "噢,太讚了,親愛的阿瘦,我超棒的主人..."她諷刺地說著."現在你擁有我啦.身為你的所有物,你可以對我身體做任何你想做的事,我了解."
    "心肝寶貝,我使盡我的全力了.我承認我不夠厲害..."我慌忙地解釋.


    My angel doesn't stop her complaining: "You have the right to treat my components as your wish-- oh, or you even can make those components out of me, make them to be not parts of fembot Xiao-Fei anymore. you can play with those things all day."
    我的天使沒有停止抱怨: "你有權如你所願地處置我的組成部件-- 喔,你甚至可以把這些部件從我身上拿走,讓它們不再屬於我,女機器人小肥.你高興的話,要玩弄那些部件一整天,也沒差."

   "But it you want to have Xiao-Fei to be your fembot, try your best to learn about her body and reassemble her as soon as possible, okay? I can't live with you while being pieces!"
    "但是阿瘦,你還想要有個叫做小肥的機械娘的話,拜託,努力學習她的身體構造,然後儘可能重新組好她,好嗎?我不能在碎成一片片的狀態下,跟你一起生活,對吧?"

    Oh my... I think I'd better work more hard on her. She's really my burden, my sweetest burden...
    哇咧,唉...我想我最好更認真地爲她努力了.他真的是我的負擔,最甜蜜的負擔...

Episode 1 第一話

    Xiao-Fei is the smartest and most charming girl in my school-- despite that she is a bit fatty...No! She's not fat by any means! That's chubby, not fat! Not...fu--fu--(panting)
    小肥是我學校中最聰明,也最有魅力的女孩--除了有點肥外...喔不!在各種意義上,她都不會肥!那只是有點肉,絕不是肥!她不..呼--呼.--(喘氣)

    Okay, let me take a break. I was too overreacted, haha. Anyway, back to the topic. Although Xiao-Fei is such wonderful, she is...err, slightly strange. No one knows what is in her mind. For example, one day--
    好吧,我休息一下.有點反應過度了,哈哈.隨便啦,回到主題.雖然小肥如此美好,不過她有點...呃,該怎麼說,奇特?沒人了解她腦中想些什麼.比如說,有一天--
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Today is a sunny day, and I'm going to see my cute Xiao-Fei~
    "Hi, Xiao-Fei, good after... Wow! Wha...what's that!?"
    今日藍天白雲,陽光普照.小鳥快樂地高歌,而我呢,正踏著輕快的步伐,要去找我可愛的小肥,啦啦啦~
    "嗨,小肥,下午...哇咧!那...那是啥!?"


    "A-So! Welcome! You mention this? It's my newly-made robot. Not bad, right?"
    "But...it looks just exactly the same with you..."
    "阿瘦!歡迎光臨!你指這個嗎?這是我剛製作的機器人.不錯吧,哈哈."
    "是喔.可是...她看起來好像妳..."

    "Sure, I am making mini-me. I want to use mini-me to assist me to explore the reality of my being. It's not completed yet." (See! What a smart weirdo she is! She even can build a fine bot by herself!)
    "Oh, philosophical issue with modern hi-tech, I see I see,hahaha... But you aren't a robot, how can mini-XiaoFei help you?"
    "當然囉,我做是迷你我.我打算用迷你我來探索我存在的真實.還沒完成就是了."(看!她真是個怪異的天才!甚至還能親手打造出精細的機器人!不愧是我的小肥,又怪又完美!)
    "這樣喔.好高科技的哲學議題,了解了,哈哈...不過妳又不是機器人, 迷你小肥又怎能幫妳探索自我?"

    "I'm not a robot? Hehe, not necessarily so. How can you make sure of it? No one knows his or her self thoroughly. What m I? I don't know..."
    "我不是機器人?嘻,不必然如此喔.你要怎麼確認這點?沒人能完全了解他自己.我是什麼?我自己都不知道..."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    That day, she said that thoughtfully and a bit sadly, I don't know why. Mini-XiaoFei's lower half was made, it walked around the room ceaselessly... (to be continued)
    那天,小肥堅定地如此說著,語氣中帶了些感傷.我不知道為何如此.迷你小肥下半身已製造完成,不斷在房間中來回走著...(待續)

沒有留言:

張貼留言