2014年5月16日 星期五

Contradictory Love 矛盾的愛

機械娘 メカ少女 アンドロイド
メカバレ バラバラ 解体 組み立て

    Hon-Hai was dating Bee-Lin. When they walked on the street, an AIBO ran into Hon-Hai, then he kicked that poor thing. ( AIBO: http://en.wikipedia.org/wiki/AIBO  )
    宏海與碧玲是男女朋友.他們某次約會,走在街上,一隻AIBO突然衝向宏海.他很不爽地踢開可憐的小東西,碧玲看在眼裡.

    "Get out of my way! Fake dog!" Hon-Hai roared.
    "Hon-Hai, why do you get so angry?" Bee-Lin asked.
    "Oh, well...I..." Hon-Hai murmured.
    "好狗不擋路,何況是假的!滾!"宏海吼那隻AIBO.
    "海,你怎會那麼氣呢?"碧玲問道.
    "啊,喔,我...那個..."宏海心虛地喃喃自語.

    "You still hate robot, right? Then you shall see." Bee-Lin sat down.
    "See what?"
    "Hon-Hai, you are courting me. Do you want to see what's that thing you loves?"

    "Oh,no,nonono! Don't do that! Don't torture my heart please! I really loves you, but...Arrrr!!"
    "唉,我知道的.其實你還是很討厭機器人吧,海?那得讓你瞧一瞧."碧玲找位子坐下.
    "要...要看什麼?"
    "海,你追我,我很高興.不過,你想看你愛的是什麼嗎?"
    "噢!不不不!別這樣!別虐待我的心,求求妳!我是真的很愛妳,但...啊啊啊!!"
    碧玲手伸向她的左腳,喀嚓一聲,她左腳便被取下,斷面露出金屬的光澤.原來,碧玲也是機器人,是宏海所厭惡的存在--但又被他深深愛著.

    "Unfair! I had crashed into you before I knew you are a...a...wuuu..(sob)"
    "這不公平!碧玲,我是在知道妳是那個前就愛上妳的呀!!!嗚..."宏海哭了出來.
    碧玲以右腳站起,並讓左腳獨自立著,勉強地擠出笑容.
    "海...你得作個選擇,不能既愛我,又討厭我的本質.拿起我的機械左腿,幫我裝回身上,好嗎?好好地組合我,證明我是你所愛的,女機器人...海,求求你..."


沒有留言:

張貼留言