2014年5月12日 星期一

Scientific Magical Girl Mei-Xian

有點資深的科學魔法少女 梅仙

機械娘 メカ少女 アンドロイド
メカバレ 機能停止 バラバラ 解体 修理 改造 メンテナンス 組み立て

Scientific Spell 充滿愛的科學魔法咒語
 
    Mei-Xian is a fembot, she married her creator, Dr. Lee. Although Lee loved Mei-Xian so much and treated her as well as he could, Mei-Xian still often complained about Lee of how unromantic he was: Mei-Xian liked supernatural beings and miracles; however, as a scientist, Dr. Lee didn't believe those things. Especially, though Mei-Xian herself was a scientific product, she would like to be a "magical lady", and she often bothered Lee and asked him to research how to enhance her to let her can cast magic spells. Lee was really at his wits' end about Mei-Xian's request.
    梅仙是個女機器人,她嫁給了她的創造者,李博士(梅仙都叫他老李).雖然老李非常地愛梅仙,盡其所能地呵護著她,梅仙仍然常抱怨老李的不浪漫.梅仙很喜歡超自然的事物和奇蹟,但老李身為科學家,並不相信那些.特別是梅仙自己雖為科學產物,她很想成為魔法"淑女",所以梅仙老是纏著老李,要他開發讓梅仙可以使用魔咒的技術.老李為了梅仙的要求絞盡腦汁,也想不出辦法.

    Several years passed through, Lee died because of cancer. After Lee's funeral, Mei-Xian reorganized things that Lee left. She found a strange book with a letter inside written by Lee--
    多年之後,老李得癌症掛了.當他的葬禮結束,梅仙檢視老李的遺物,發現了一本怪異的書,裡面還夾了老李的親筆信,裡面寫著---

    "Mei-Xian, my dearest wife, this book is my gift to you. I know your wish, but I'm sorry that I can't satisfy you to make you to be a real magical lady. However, I have tried my best to modify your body, now you can cast alternative spells-- the scientific spells. Try these spells written in this book, and hope you will like them."
    "梅仙,我最愛的老婆,這本書是我給妳的最後禮物.我知道你的夢想,可惜我太遜了,沒辦法把妳變成真正的魔法淑女,真不好意思.不過我有盡力研究,趁著維修妳的時候,改進妳的身體,現在妳可以使用另類的魔法咒語了--科學的魔咒.咒語我寫在書裡,試試看!希望妳會喜歡.讓妳開心,就是我最大的心願."

    Mei-Xian opened that book, then she read out one spell. Suddenly her body parts were separated, and they floated in the air.
    梅仙打開書,讀出所記載的咒語.突然間她的身體部位分離了,漂浮在空中.



    "Wow! Amazing!" Mei-Xian continued to try other spells. She found that she could shoot flames, make electric shocks, see through things, hypnotize others...
    "哇!好神奇!哈哈!"梅仙繼續試其他咒語.她發現她可以發射火球和電擊,還能透視,催眠...

    Mei-Xian felt touched. Dr. Lee never forgot her wish. Mei-Xian happily hugged the book, but she became sad soon:
    梅仙覺得好感動.老李從來沒有忘記她的心願啊!她幸福地抱緊書,然而突然難過起來:

    "Thank you, thank you so much, my dear husband. However, you hadn't written the most important spell in this book-- the spell which can revive you. I miss you so much! Even become a magical lady, how can I be happy without you..."
    "謝謝你,我最愛的老公,深深地謝謝你.可是啊,你怎沒把最重要的咒語寫進這本書呢?我想要能讓你復活的咒語啊.老公,我好想好想你.就算達成心願,能變身魔法淑女,沒有你,我又怎麼能快樂..."

Suitor 機械娘情人的適格者
 
    One man asked Mei-Xian to marry him. Mei-Xian told him:
    "Thank you for loving me. However, I am a robot."
    "Robot? Haha, you are kidding me!"
    "Sorry, but I'm afraid that it's the fact."
    "You... you mean it? But... Hey, I don't believe it. Mei-Xian, if you don't like me, just tell me!"
    "Well, it can't be helped. Fellow me."
    梅仙有了帥氣多金的追求者,他很有自信地要梅仙嫁給他.梅仙跟他說:
    "謝謝你的愛,可是我是個機器人,恐怕不適合."
    "機器人?哈哈,梅仙,妳開玩笑~妳別擔心妳不適合我啦,我高興就行.妳也喜歡我對吧."
    "呃...(其實我是說你不適合我...)抱歉,那恐怕是事實,我真的是機器人."
    "妳...認真的?可是...嘿!我才不信.梅仙,妳難道不喜歡我?說實話!"
    "...好吧,雖然不想讓你太難過,現在也只好給你自己瞧瞧了.跟我來吧."

*Mei-Xian took the guy to her lab*
*梅仙帶著那個男的到她的實驗室*

    "Okay, do you believe me now?"
    "Oh my....What's that!? (Eek) "
    "好了,現在你肯相信了嗎?"
    "天啊!那是啥?好驚悚!"


    "My alternative limbs. I set them onto this machine for stress-relief."
    "No, no way. Mei-Xian, you can't be a robot. I don't allow you to be a robot. No!!!!!"
    "Well, but I am already a robot..."
    "嗯,是我超驚悚的備份四肢.我把它們掛在這裝置,進行應力釋放.如何?要不要拿拿看?"
    "怎麼可能...不,梅仙,像妳這樣的女人,怎可能是噁心的機器人!我不允許妳變機器人啊!梅仙!"
    "唉,我就已經是個機器人啦,哪來變不變的.好啦,讓你看到心上人其實是噁心的機器組成,抱歉啦!我知道那感覺很不好,也不是想刺激你,對不起噢.還是謝謝你對我的心意,但你真的不適合當女機器人的情人..."

Elegant Robot Lady 優雅的機器淑女

    Fembot Mei-Xian was checking state of her mechanical body. When her friend invented her to go shopping, she smiled gracefully and asked her friend to wait.
    機械娘梅仙正在檢查她的機器之身.她的朋友剛好來找她去逛街,梅仙微笑著請她朋友稍等.她的笑容很優雅,朋友都看呆了.


    "Well, Mei-Xain, please tell me, how can I be as elegant as you? Being a robot?"
    "切~梅仙,教我啦,要怎麼跟妳一樣優雅?難道要變機器人?好羨慕喔!"

沒有留言:

張貼留言