2014年6月5日 星期四

When I Get Home My Wife Always Pretends To Be Malfunctioned (C)

每天當我回家時,老婆總是會故障 (C)

機械娘 メカ少女 アンドロイド
メカバレ 機能停止 バラバラ 解体 修理 改造 メンテナンス 組み立て
7.


    The husband began to recall how did he pursue his future wife in episode 7. In those days, the wife was embarrassed to disclose her reality of her machine body to others. When the husband had the chance to repair his future wife the first time, he was so nervous, touched and satisfied. He knew it's because of the wife's trust in him so that she was willing to expose her inner parts of her body to him. Then, how could he fell troubled to fix the malfunction of his wife nowaday?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    不過呢,雖然我現在修老婆修得抱怨連連,但也不是一開始就這個樣子的.其實我超愛機娘,結婚前只要我一有機會維修她的身體,根本是興奮到心臟要跳出來了.想起她第一次讓我修她的回憶,當時簡直淚都要飆出...

    那次也是我第一次真的看到她的內部機械組成.在此之前,她已經告訴我她是機器人;但親眼看到的感覺,還是差非常多---誰叫她被製造得那麼唯妙唯肖.她輕輕地舉起被砸傷的左腳,讓我檢視她腳背上的傷;後縮的白裡透紅的肌膚下,有著極其複雜的構造.我顫抖地輕握她的腳掌,伸出手指撥開她的人造肌肉.

    "啊..."她小聲地呻吟著."要溫柔點喔.損傷的地方,還是有沒壞的sensor,我會痛."
    "好,我會注意."回答後,看到肌肉下面的金屬跖骨,有點碰凹了.

    在她的指導下,我拆下她的跖骨,修補後細心裝回去.接著替換掉她斷掉的部份人工肌肉纖維,補好皮膚.修好後,她小心翼翼地起身,測試修得如何.

    "哇~你修得好棒~對我好溫柔又好細心,以後身體保養維修,還要多靠你了."她此刻的笑容,讓我暗自發誓,要一生守候她,當她的專屬維修師.

    ......到底,我是否遺忘了什麼是最重要的事,以及最值得我珍惜的心情?

8.


    In episode 8 the husband continues to think back. Once when the couple went on a date in seaside before marriage all night, they feasted on the ambiance of love. Till dawn, the raising sun was shining on the wife's face. The husband was so moved because of such a beautiful scene. Suddenly, the wife stopped smiling and became serious. She said that she finally could be relieved to commit herself to the husband's care. After the husband showed his determination, the wife pull her head off and handed it to the husband. Holding his lover's most important part, the husband softly kissed the wife's rose cheek and swore to treasure her all his life.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    後來有天跟她去海邊玩,她玩得非常開心.我們還一起看日出,朝陽映在她的臉上,美極了.
    突然間,她收起笑容,像是下了什麼決心似的,睜著水汪汪的眼睛看著我.

    "比比,自從我讓你維修我的身體後,你修得很仔細,也學得很認真,謝謝你."
    "欸,我是妳男朋友耶,修妳的身體怎麼可以不認真."
    "嗯,是啊.所以我決定了.之前都只讓你碰小地方,現在要讓你進一步深刻體會我是個機器人.你準備好了嗎?"
    "好啊,怎麼體會?"
    "比比,看著我!"她兩手托住雙頰,輕輕一舉,頭便離開了身體.

    "哪,給你..."老婆聲音顫抖著,把取下的頭遞給我.不安的表情,似乎擔心我不接受.
    我小心翼翼地接過她的頭,有股莫名的情緒充斥胸臆.我知道,她完全信賴我了!
    壓抑住在眼框打轉的淚水,那一天,我暗自發誓,會永遠珍惜她.

沒有留言:

張貼留言