2014年6月12日 星期四

Artificial Idol (2)
人造偶像(2)

機械娘 メカ少女 アンドロイド
メカバレ 機能停止 バラバラ 解体 修理 改造 メンテナンス 組み立て
    Here's the head's experience.
    本篇為艾菲被偷走的頭的經歷.

---Several days later---
      ---數日後---

    "Wake up, my Efril."
    "Err? What happens? You are that guy who stole my head."
    "Haha, I am Justin, a big fan of you. I brought you here and assembled you to a new body. I'm always crazy for you, finally my dreams can come true-- let you be my private idol."
    "醒來吧,我的艾菲."
    "...呃?我怎麼了...啊,你不就是偷走我的頭的那個人?"
    "哈哈,我叫賈斯汀,對妳非常迷.我幫妳買了新身體,也把妳裝上去了.我可是一直為妳瘋狂的,現在終於能實現夢想--讓妳成為專屬於我一人的偶像,太好了..."


    "Well, the heart you assembled to me makes me feel happy for you, but I am not that Efril you loved without my original heart."
    "Hey! Who could bring your body then run away? That's a pity, but I can't help it. Besides, your new heart comes from my cherished fembot, Jina..."
    "So actually I am Jina? My identity goes with my main computer, but it's Jina's heart which can feel and decides my action."
    "Oh, that's...that's..."
    "是喔.你把我組裝上的這顆心,為你能開心而使我感到高興.不過若我沒跟我原來的心合在一起,那我終究不是艾菲,只是自認為艾菲的另一個機器人罷了.你的心願,依舊沒能真的實現."
    "嘿!那有什麼辦法!我能帶著妳的身體逃走嗎?的確是個遺憾,但又能如何?而且,妳現在的這顆心也不是隨便一顆,它來自於我很珍惜的機器人,吉娜..."
    "所以我實際上是吉娜?賈斯汀,你知道雖然我的自我身分存於頭部的主電腦中,但其實目前讓我有有意識,有感情,能感受到自我和決定行動的,是吉娜的心喔."
    "噢,那...那是..."

    "Jina was designed to be obedient to her master. She would view her master's pleasure as her meaning of existence. I am Jina, although I am sad about you to forsake my head, which had my ego inside and served you with full heart; however, I am also happy for getting Efril, your idol's head to pleasure you..."
    "Shut up! Stop saying foolish words! You are Efril, my dear Efril, not Jina! Don't hurt my feelings anymore, ok?"
"So I am still Efril? Even the heart belongs to Jina?"
"Yes you are Efril! Now the heart belongs to Efril, not Jina! Understand?"
"I get it, thanks, Justin."
"Huh, I am tired, let's take a rest, good night."
    "吉娜的系統,被設定成要對她的主人順服.這顆心會視讓主人快樂為其存在意義.現在我是吉娜...啊啊,賈斯汀,我親愛的主人,雖然我因為我原來的頭被你拋棄而傷心,不過我也因為自己能被換成主人最喜歡的偶像,艾菲的頭而高興,因為這能讓主人開心..."
    "閉嘴!別亂說些蠢話!什麼吉娜,妳就是艾菲,我最愛的艾菲,不是吉娜!其實就算妳的心原來是吉娜的,妳根本就不記得她任何事!拜託,別再說那些傷害我感情的話,好嗎..."
    "所以我就是艾菲?即使我的心屬於吉娜而不屬於我?"
    "是!妳就是艾菲!那顆心屬於妳,是艾菲的心!了解了嗎?"
    "噢...啊啊...好的,我了解了.謝謝你,賈斯汀."

---Next morning---
      ---翌晨---

    "Good morning, my former master."
    "Efril! What are you donig? Why did you bind me?"
    "Such you stole my master's head, I will send you to the jail."
    "What the hell? I am your master! Release me!"
    "You forget? you said the heart here belongs to Efril, so she is my new master."
    "What are you speaking?"
    "早安啊,我的前主人."
    "艾菲!妳在幹嘛?為何把我綁住?"
    "因為你偷走我主人的頭啊.為了主人,我要送你進牢房."
    "又胡扯些什麼?我就是妳的主人,還不快放了我!"
    "你忘記啦?你說過把這顆心給艾菲了,所以她就是我的新主人啊."
    "妳到底在說啥?"

    "It's Jina's head had the data to set Jina's heart acknowledge you as her master, but it's gone. Now the acknowledgement was made by data from Efril's head-- though I know you had the ownership, but you transferred it to Efril last night."
    "But you are Efril, I am confused."
    "是吉娜原來的頭中資料,被設定為使吉娜的心以你做為她的主人,但是那沒了.現在這顆心依據的資料來自艾菲的頭,而雖然我了解你原先據有吉娜心的所有權,但是你昨晚轉給艾菲了."
    "蛤?妳不就是艾菲?真搞混我了."

    "Jina's heart was made to do things to make her master happy, since the master is Efril, I shall make Efril's heart feel happy. Furthermore, now my master is headless Efril! Fortunately, Efril's head is here so that can tell my heart how to make Efril happy."
    "不是哩.根據艾菲頭部提供的理解,我就是裝備了艾菲頭部的吉娜.而吉娜心被製造成會盡其所能地討主人歡心.現在呢,我的主人自然就是頭不在身上的艾菲了!雖然艾菲不會在場命令我,所幸主人的頭就在這裡.這顆頭會提供我認知,讓我知道現在做什麼,會讓主人高興."

    "Ha..haha...Crazy, that's too crazy. Even Efril's head do not have will, she still can persuade my property to against me. Congratulations, you have won the game, wahahahaha! At least, knowing my idol is not only a pretty robot doll but also smart and good at thinking lets me love you more. Efril, you are truly a super idol!"
    "哈,哈哈哈...太瘋狂了,實在太瘋狂了.就算艾菲的頭沒辦法產生意願,她仍然可以促使我的財產來對抗我.恭喜啊,妳徹底的贏了,哇哈哈哈!!至少呢,能知道我的偶像不僅是個漂亮的機械娃娃;她還很聰明,很會思考,我愛妳更深了啊!艾菲,妳是個真正的完美偶像!"

沒有留言:

張貼留言