2014年6月3日 星期二

When I Get Home My Wife Always Pretends To Be Malfunctioned (A)
每天當我回家時,老婆總是會故障 (A)

機械娘 メカ少女 アンドロイド
メカバレ 機能停止 バラバラ 解体 修理 改造 メンテナンス 組み立て
1.
    I will post a new series. This series was inspired by the Hatsune Miku's famous PV, named,"When I Get Home My Wife Always Pretends to Be Dead". You can see this PV on youtube:   http://www.youtube.com/watch?v=LcP9HSa9lk4 (English sub)

    However, my new series was created in Chinese. My English ability is not good enough to translate it completely. I will introduce each episode briefly.


    The first episode is an opening remarks. It describes the husband saw that his wife's neck was broken when he came home. He said,"Holy cow, how do you get malfunctioned again!"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    "呼,下班囉."
    結束了一整天的繁忙,踩著輕快的腳步,準備回家.
    開玩笑,家裡的老婆,在想著我哪!

    "不知道她今天過的怎樣..."一面想著,一面打開家門,"老婆,我回來...呃?!"
    看到眼前的景象,我愣住了---

    老婆的頸部分成了兩邊,她的頭歪歪斜斜地放置在脖子的一側,露出來的管線還連著身體,但身體已經僵直不能動了;臉部表情也鬆弛掉,只是呆呆地向著我看...
    "哇咧,妳怎麼又故障了啊!!!"

2.


    The second episode describes the wife gradually awoke after her husband took away the screwdriver stuck into her neck cross section. He put her head on an instrument to check and recover it. The wife felt sweetly when she was watching lover repairing her body.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    嘆了口氣,我無奈地檢查老婆的狀況.有根螺絲起子,卡在老婆的脖子斷面.
    "嗯...看起來是這根螺絲起子,讓她的主電源線和資料傳輸線短路了,"一面說著,一面拆下老婆的頭.有部份的電路損毀,得換掉.

    換完電路後,把老婆的頭裝在儀器上檢查.啟動電腦,老婆僵滯的臉龐,逐漸抽動了起來.
    "啊..."
    "啊啥啊?妳又搞飛機了妳!怎麼天天都在壞掉啊!還能壞成不同的樣子,真有妳的!"
    "嗚,對不起嘛.我只是覺得頸椎好像有點歪,想插入螺絲起子,把它調回來而已啊."老婆靦腆地回答.

    "好啦好啦,沒事就好."我抱起一旁老婆沒頭的身體,伸手摸摸她的金屬頸椎,"好像真的有點歪.我來調一下..."
    "怎麼了嗎?"修理老婆的同時,發現被老婆以奇妙又熱烈的眼光凝視:"幹嘛用水汪汪的眼神看著我?"
    "沒怎樣啊,"老婆臉上滿溢幸福的笑容,"只是看著自己的身軀被你輕輕地抱在懷中呵護,覺得我老公真是世界最溫柔的而已."
    "唔,笨蛋,在說什麼啦!"
    "嘻嘻嘻,害羞了~",老婆說著,"我最喜歡看你修理故障的我了!"

3.


    In the third episode, the husband recalled another malfunction of his wife. When he came home, he found his wife sitting on the floor and shouting that her stomach aches.
    "However, why does my wife wear fishnet hosiery and high heels as her malfunction goes?" the husband was confused...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    如同上述的情況,我老婆天天用不同的故障,迎接下班的我.
    有一次,她坐在地上,看到我就喊肚子痛,說她側腹的管線出毛病,要我趕快修.
    ---問題是,故障就故障,為何會邊穿著網襪高跟鞋和內衣邊故障?有人故障的那麼性感的啊?

    "老公!肚子痛痛!你在想啥啦!快點修~喔~"
    ...好吧,別想那麼多了.我湊過去檢查她打開的肚子,但---
    怎麼回事?我的眼睛離不開她的美腿啊啊啊!!!

    "老婆,妳能不能稍微立起來?坐這樣我會分心."
    "不行嘛~我下半身動不了.要不然你幫我搬~"
    有沒有搞錯?我都在胡思亂想了,還要我搬動妳的下半身?當心我圈叉妳喔!

    不行不行,集中精神,老婆正在受苦呢.首先手指身進去檢查,摸看看她哪邊出狀況.
    "啊!哇喔~啊啊啊啊~老公你進入我體內了...嗯嗯,好有感覺..."
    是怎樣啦!妳玩我啊!!喔喔喔喔喔!!!!
    ................................................
    後來我衝進廁所自行"解決",才有辦法回到命案現場,繼續修理...Orz

沒有留言:

張貼留言