2014年6月19日 星期四

Robotic Love

機械式愛情

機械娘 メカ少女 アンドロイド
メカバレ 機能停止 バラバラ 解体 修理 改造 メンテナンス 組み立て
    Sabina is my goddess.
    莎賓娜是我的女神.

    To be the prettiest and smartest one of my classmates, she never looks down on me. She is always kind to me...well, and other people. But I think that I am special, since we have something in common. In our class, only she and I can share things inside our mind in a particular and more direct way.
    即使她是同學中最美最聰明的那個女孩,莎賓娜也從不會瞧不起我.她一直對我非常好...好吧,對其他人也很好.不過我覺得我是特別的,因為存在著只有我和莎賓娜具有的共通點. 在班上,只有莎賓娜和我能以特別和更直接的方式,分享我們心中的事物.沒錯,我對莎賓娜一定是特別的!

    When she suggested to share her thought with me; when she opened my panel with a cute smile; when she touched my heart with her warm hands...oh! How can I avoid to fall in love with my dear Sabina!
    當她提議要對我分享她的想法;當她笑盈盈地親手打開我的艙蓋;當她以溫暖的手碰觸我的心...啊啊,莎賓娜啊,妳要我如何能不愛上妳...

    Sabina...Sabina...Do you know how much do I love you? No matter whatever happens, today I will let you accept my love for you...
    莎賓娜,妳知道我有多愛妳嗎?即使之前與妳連結,我也把我的感情藏起來;但是今天,我不再閃避了!不論後果如何,我會讓妳接受我對妳的愛...
-------------------------------------------------------------------------------------

    BOOM!
    砰!(破門聲)



    "Freeze!! You dirty tin man! What are you trying to do to Sabina?"
    "BIBIBI. MARTIN, THAT IS NOT YOUR BUSINESS. PUT DOWN YOUR SHOTGUN."
    "不許動!你這骯髒的破鐵人!到底想對莎賓娜怎樣?"
    "嗶嗶嗶.馬丁,這不關你的事.放下你的槍."

    "Shit! You detached Sabina's head! Sabina is our idol, how dare you are!"
    "BIBIBI. A ROBOT SHALL ALWAYS MATE ANOTHER ROBOT. SABINA IS NOT YOUR IDOL, SHE WOULD BE MINE, MY FEMBOT LOVER."
    "幹!你竟然拆了莎賓娜的頭!莎賓娜是我們的偶像,你竟敢這樣侮辱她!"
    "嗶嗶嗶.對機器人而言,拆下頭部是很正常的事,你這人類別以你的觀點來判斷我們;對我來說,維修中的莎賓娜更美了.我們可是同類,你跟我們完全不同.機器人本來就該跟另一個機器人在一起,莎賓娜可不是你的什麼偶像,她應該屬於我,是我的機器情人."

    "Shut up! You are just a piece of metal junk! Although Sabina is an android, she is the most lovely one!"
    "BIBIBI. SABINA LOOKS LIKE YOU, BUT WE DO HAVE THE SAME COMPONENTS. I CAN EXCHANGE MY BODY PARTS WITH HERS---"
    "閉上你的狗嘴!胡扯些啥,你不過是塊金屬垃圾!雖然莎賓娜是人造人,但她也是最美好的女孩,值得被愛!"
    "嗶嗶嗶.莎賓娜外表看起來像你們,但是我們才有一樣的構成組件,你還不清楚嗎?她和我是一樣的!看,我可以把我身體的零件跟她的交換---"

    "Oh no, no way~! Stop,damn you! Sabina looks so suffering! Take this!(fire)"
    "BIBIBIBI!!!BI~~~SA..BI..NA..FAREWELL..."
    "噢不!住手!你這該死的東西,別亂塞你的噁爛零件給莎賓娜,她看起來好痛苦!去死吧!(開槍)"
    "嗶嗶嗶嗶!!!嗶嗶!嗶~~~莎...賓...娜...永別了..."

沒有留言:

張貼留言