2018年9月11日 星期二

My Cutest Sister (01) 我最可愛的妹妹 (01)

Setting 設定
Brother: Male cyborg Da-Bao, 27 years old.  哥哥:大寶,男性生化人,27歲.
Sister:    Female robot Jia-Jia, 22 years old.  妹妹:嘉嘉,機器人女孩,21歲.

Jia-Jia is a robot girl, and she's my younger sister.
嘉嘉是個機器人女孩,也是我的親妹妹.

Be a robot and a sister? Yes, definitely true. It's not the case that I made a robot and address her as my sister, just that my sister is simply a robot. I can't explain it clearly, but... Anyway, you only need to know that it's a fact.
是機器人又是親妹妹?別懷疑,這是真的.並不是我造了個機器人,再把她當成妹妹,就只是我妹妹單純的是個機器人而已.這很難解釋,不過...好吧,你只須知道,這就是事實.

By the way, I am a cyborg. As a human male, I still have my organic body, but many electronic devices and components had been implanted into my body. For example, my corpus callosum was replaced with an artificial one such that you can manipulate the information transmitting between my left and right brain. There are many access interfaces on my body, I can influence each part of me through them. I am so happy to be a cyborg.
順帶一提,我自己是生化人.身為男性人類,我仍然保有我的肉體,不過很多電子裝置和零件,也植入了我的體內,並與我融為一體,密不可分.比如我的胼胝體(左右半腦連結部位)換成人造的,所以可以藉由存取我的人造胼胝體,操縱我左右腦間的資訊傳遞.此外我身上還有許多的接頭介面.透過這些介面,我可以依我所願,操控自己的每一部分.我對自己身為生化人,感到很開心.

Let's come back to talk about my sister again. Jia-Jia is very cute, way too cute to me. If she isn't my sister, she would be the best girl for me to pursue.
好了,回來談我妹妹吧.嘉嘉非常地可愛.對我來說,有點可愛得太過份了,讓我很難心平氣和自自然然地與這個妹妹相處.唉,如果她不是我親妹妹,會成我想追的,最棒的女孩吧!

However, Jia-Jia is really my sister, so I shall not date her... Well, not bad to have a cute sister, right?
然而嘉嘉就真的是我親妹妹,我不能跟她約會...好吧好吧,至少有個可愛的妹妹,也不是壞事,對不對?我真的這樣想喔.

"Big brother, come to me, please~"
"哥,快過來我這邊,快~"

Oh, Jia-Jia is calling me. I shall go to her... Uh? What's up!?
喔,嘉嘉在叫我了,這就來去...嗯?這是怎樣!?


"Big brother, I am experimenting on myself. I try to add an auxiliary body to me, but my true body may feel a bit bored. You are planing to go out, right? Would you take my body with you? You can share your feeling to her through data link. Oh, forget to say, my body shall not be regarded as robot Jia-Jia since Jia-Jia's identity is kept in my brain. The communication between my brain and system-governing unit is limited, and the intermediary computer blocks some information like my identity. So my body is just an identityless emotional girl, and she shall not be deemed to be your sister in such a condition. No other meaning, just a small talk. Okay! Have a good time, big brother. ^w^"
"哥,我正在對自己進行實驗喔.我嘗試幫自己弄個輔助身體,但是我真正的身體,覺得有點無聊了.剛好,你也要出門逛街對吧?可以帶我的身體一起去嗎?雖然頭不在身上,我身體還是可以透過資料鏈,分享你逛街的感受啊,這樣我的心才不會太無聊.對了,忘了說,別把我的身體當你妹妹嘉嘉看.嘉嘉的身分自我認知資料存在頭腦這邊.事實上,無論是頭這邊還是身體那邊,都不算是嘉嘉.我頭腦和中央系統的通訊受限,所以中介電腦會擋掉部分資料傳輸,比如身分認知,也就是說我身體跟你外出的時候,根本不知道她自己是誰啦!只是個心情敏感的無名女孩子,完全不知道把你當哥哥看.沒別的意思,就是閒聊.好了,祝你出門,能帶著我的身體逛得愉快.反正也沒別的女孩子陪你,就當我身體是陪伴你身邊的女孩吧. XD"
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I will bet that she knew what I was thinking. She did know, right?
......我敢賭,她知道我剛想啥.她真的知道,是吧?

Well, this is... not my sister, just a lovely girl. So... Let me take her hand... Oh...
好,這位就...不是我的妹妹,只是個可愛的女孩子.所以...啊,她看不到路,我來幫她忙牽她的手走...哦哦...我...好溫暖,好柔軟...怎麼那麼開心呢...

I am dating her, right? Great! I am dating my... no, a cute robot girl. I am dating her! Let's name her..."Body-chan". Body-chan is not Jia-Jia, but she is Jia-Jia's body, and she's my girlfriend in such a fantastic moment!
我是在跟她約會吧?太棒了!我在跟我的..不是,某個可愛機器女孩約會.我就是在跟她約會!讓我稱呼她..."小體".對的,小體不是嘉嘉,但卻是嘉嘉的身體...哇,在這夢幻的一刻,她竟然是我女朋友!

Today is such a wonderful day!
今天真是個美妙的一日!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Hey, big brother, I wanna tell you a secret."
"嗨,哥,我要告訴你一個秘密喔."

"What's that, Jia-Jia?"
"那是啥呢,嘉嘉?"


"That's... I am actually a robot! Haha! Don't tell that to others, dear brother." Jia-Jia juts out her right leg.
"那就是... 我其實是機器人啦!哈哈哈!別跟其他人說喔~"嘉嘉伸出了她的右腳.

"Pooh, it's not a secret to me! I already know!"
"噗, 對我來說才不是秘密!我早就知道了好不好."

"You are right, but as your dearest sister, I really like to tell you everything about me, big brother."
"是啊,但你親愛的妹妹真的很喜歡跟你分享她所有的事呢,大葛格~(心)"

My nose bleeds. How lucky am I to have such a naughty but lovable sister?
輸了輸了,鼻血噴一地.我何其幸運,才能有這樣一個淘氣又可愛的妹妹呢?

-TO BE CONTINUED-

沒有留言:

張貼留言